Uitdaging voor politiek Emmen (Het vervolg)




Veel positieve reacties
Afgelopen maand schreef ik dit blog met daarin een uitdaging voor alle politieke partijen in Emmen. Een aantal partijen reageerde meteen enthousiast en ging op de uitdaging in. Van andere partijen ontving ik whatsappjes, mailtjes en telefoontjes over wat ik precies wilde en wat de bedoeling was. Mijn blog is door veel mensen gelezen en vooral deze week na het stuk in emmen.nu kwamen er veel reacties op gang. Blijkbaar en gelukkig houden veel mensen, politiek actief of niet, zich bezig met de toekomst van onze regio. 

Derde donderdag en verlenging
Ik heb de partijen gevraagd om uiterlijk de derde donderdag van oktober het stuk aan te leveren. Van sommige fractieleiders begreep ik dat ze de uitdaging pas laat onder ogen kregen, ze het erg druk hebben en dat ze daarom wat meer tijd nodig hebben om een goed verhaal neer te zetten. Omdat ik alle partijen de kans wil geven om mee te doen verschuift de uiterlijke aanleverdatum naar Vrijdag 31 oktober.

Vervolg
Zoals ik in het krantenartikel aangaf heb ik al nagedacht over een vervolg. Er zijn veel enthousiaste en positieve reacties binnengekomen en er hebben zich al een aantal mensen gemeld om mee te denken over een vervolg. Ik wil de politieke partijen de kans geven om hun aangeleverde verhaal op vrijdag 28 november naar voren te brengen tijdens een soort politiek café. Deze bijdrages kunnen we zien als een startschot voor een gesprek over de toekomst van onze mooie regio. Er heeft zich al iemand gemeld die de muzikale omlijsting en misschien zelfs een gedicht wil verzorgen voor de avond.

Meehelpen
Bij het voorbereiden van de avond heb ik hulp nodig. Er is bijvoorbeeld een locatie nodig, een geluidsinstallatie en het zou mooi zijn als er koffie, thee en voor later op de avond een bar aanwezig is. Heb je goede ideeën, een locatie, een andere bijdrage en wil je meedoen? Heel graag, stuur me een bericht via twitter: @pmleenhouts, een mailtje mag ook: pmleenhouts@gmail.com. Ik wil graag over een paar weken met een groepje samenkomen om de avond voor te bereiden.

Tot slot
Als laatste zou ik nog willen benadrukken dat ik er een positieve en constructieve avond van wil maken. Ik wil geen podium creëren voor geklaag of het veroordelen van mensen of ideeën. Volgens mij zien en horen we dat al genoeg. Laten we kijken of we een toekomstgericht gesprek op gang kunnen brengen en samen verkennen hoe we onze regio mooi, vrolijk en aantrekkelijk kunnen houden.



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Start With Stop

Schaduwmacht

Duidelijkheid