Wachten


Wachten

Het is onlosmakelijk verbonden met ziek zijn. Wachten. Misschien, beter gezegd, is wachten onlosmakelijk verbonden met leven. Misschien vallen het wachten en de tijd meer op als je ziek en onzeker bent. Afhankelijk zijn van anderen. Het is een kunst op zich om onderdeel te zijn van een grote draaiende medische molen. Een molen waar ik mijn huidige bestaan aan te danken heb. En toch ook een molen waar slecht nieuws uit kan rollen. Dat is zwaar en vermoeiend. Het kan allerlei kanten op. 

Waar het wachten soms verlicht kan worden door uit te kijken naar een fijn moment, een mooi vooruitzicht of juist de mooie dingen die er nu zijn, blijft de spanning van de komende scanuitslagen als een soort trol op m’n schouder fluisteren. Hij lispelt niet per se de fijnste scenario’s in mijn oor.

Over een paar dagen weet ik waarop ik gewacht heb. Ik verwacht maar even niet te veel van mezelf en laat de trol z’n ding doen. Klets maar, dan werk ik ondertussen in de tuin, geniet van de natuur en de lieve mensen om me heen. Ik schrijf, lees en rommel mijn dagen door. Dat vindt die trol maar niks. Sterker nog, hij kiest steeds vaker het hazenpad of gaat vanwege het gebrek aan aandacht zitten mokken in een hoekje. 

Vrijdag de dertiende hoor ik wat er op de scans te zien is en misschien laat ik de trol wel thuis. Heeft hij ook iets om op te wachten. 

Reacties

  1. Oh man, wat herken ik dat wachten gevoel. Echt als ik ergens iets aan kon veranderen in situaties als deze zou ik dat oppakken. Gewoon mri maken...en dan gelijk meekijken met de man/vrouw die jouw lijf beoordeelt. Wij hebben uitstel gekregen op 4 december...tot maart....
    Baal van jouw uitslag....en van afstand (als impirt Drent) kan ik alleen zeggen...hanginthere...veel licht met de feestdagen en ik zal eern extra kaarsje voor je branden (helpt niks, maar weet dat ik aan je denk!)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Start With Stop

Schaduwmacht

Duidelijkheid