Onderzoek


Vandaag heb ik weer onderzoeken in het UMCG gehad. Een paar weken geleden bleek dat een aantal bloedwaarden in relatief korte tijd flink gestegen zijn. Omdat dit een nieuw en niet zo goed patroon lijkt te zijn in het ziekteverloop, heb ik een vervroegde scan gekregen. Op de foto's zie je hoe er contrastvloeistof met glucose en een nucleaire stof toegediend wordt. Na een uur wachten is er een PET-CT scan gemaakt. 

Over anderhalve week krijg ik de uitslagen en wordt er opnieuw gekeken naar waar en hoe er iets groeit én wat nu de passende stappen zijn om de groei te remmen. Het is dus weer een spannende tijd.

In het ziekenhuis is te zien dat er met man en macht gewerkt wordt om de meest urgente zorg draaiende te houden. Ook vandaag zat ik tussen mensen bij wie aan de buitenkant goed te zien is hoe ziek en kwetsbaar ze zijn. Ik vergeet op die momenten wel eens hoe ziek ik zelf ben. Ik hoorde van verpleegkundigen en andere professionals dat de werkdruk en spanning van eerder dit jaar weer terug keert. Dat de lontjes van mensen korter zijn. Iedereen is moe.

Ik hoop dat de mensen die moeite hebben met het dragen van mondkapjes, het lastig vinden om zich aan de tijdelijke voorschriften te houden of mensen die het vertrouwen kwijtraken in de collectieve en solidaire aanpak om Corona weer verder terug te dringen af en toe stil staan bij de extra kwetsbare groepen. De opa's, oma's, ouders, broers, zussen en soms ook kinderen met kanker en allerlei andere kwetsbaarheden die ik vandaag weer zag. Niet alleen bij die groepen, maar ook bij al die ondernemers én professionals die het zo zwaar hebben. 

Samen, zonder ons blind te staren op het doen en laten van de overheid en met mededogen voor mensen die bang zijn voor complotten en de tijd die gaat komen. Pluk de dag. 

Reacties

  1. Hallo Peter,
    Mijn naam is Ludwig Lotz

    Ik ken je niet persoonlijk maar door jouw contact met Ismael voelt het wel goed.
    De beschrijvingen van je gevoelens, je weten, je betrokkenheid, je delen met anderen
    stimulerend ondersteunend. Mooie mens dat je bent.

    Ja een spannende tijd wederom voor je. Wachten op de uitslag. Ik tracht me in te voelen, fijn te tunen, en mijn gedachten te laten 'beleven'.

    Dankjewel daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Start With Stop

Schaduwmacht

Duidelijkheid